Stockholm

Stockholm
Kungsholmen

måndag 6 februari 2012

Delhi-Bangkok:) 27.01.12-02.02.12

Den 27 landar vi kl 08 ish. vi drar till hotelet o dumpar vaskorna. sen drar vi o kakar en Indisk frukost, vilket bestar av friterat brod o nagra valdigt starka grytor. lite for mkt for mig sa nojer mig med toast o jam. Nar alla ar matta o nojda gar vi till metro for o aka till gammla stan. I gammla stan far vi ta en 40 min promenad till krydd marknaden, vi spenderade ca en timme dar. Nar alla ar fardig shoppade drar vi till Karims, som ska vara rankat i BBC nagontings top 60 stallen att ata pa i varlden.(sa bra var de inte) men var jakligt go kebab:)

Vi ses senare pa kvallen for att ha en avskeds middag. Vart lite diskutioner hur mkt vi skulle tippa guiden sa jag hade trevligare pa varat street chi aventyr:P

Dagen efter mots vi nere i lobbyn o da har redan manga akt hem. ja hanger med dom 2 tyska tjejerna till ett billigt hostel dom har hittat som enda var rent osv. Forsoker gora lite arenden men misslyckas sa drar mest runt pa stan till 5 da ja har bestamt med 2 tjejer fgran australien o Lauren fran england att ata middag. Jatte trevligt o blir bjuden att hallsa pa dom pa vastkusten nar ja kommer till Austrlien.
VI sager hejda o jag tar mig hemmat. Nar ja narmar mig hostelet blir de trafikstopp pga ett brollop mitt i vagen. sa far ga den sissta biten dar. Moter en trevlig gammal herre fran Burma o vi hamnar pa ett fik o dricker chi o pratar religion. Hoppar i sang far att aka till flygplatsen kl 10 dagen darpa.

Flygturen gick fel fri. Tar en taxi till Koh san RD dar ja har bokat hotel sa ja ska ha de enkelt for mig. Nar ja kommer fram till koh san rd marker ja att de inte var till nagon nytta. ja maste enda springa runt pa gatorna som mer liknar en festival. Till slut hittar ja de dar hotelet, tar en snabb dush o springer ner i baren. Bristen pa alkohol i indien har tydligen gjort mig torstig hoho! Traffar 2 tyska tjejer som ja hanger med under min vistelse i bangkok.
Planen med 5 dagar i bangkok var ju att forsoka se lite kultur o ruiner. Men de vart mest fest o traffa galna bakpakers:) Hade en natt pa ett lyxhotel dar ja hyrde en svit :) de var en cool upplevelse.

Den 03.02 tog ja nattbussen till Laos dar ja traffat tva svenskar som ja rest med sedan dess:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar